Schoolfruit

Het schoolfruit voor de komende week (13, 14 en 15)

Woensdag – komkommer
Donderdag – wortel
Vrijdag – peer

Vanaf 15 november 2021 t/m 22 april 2022 ontvangt onze school drie gratis porties groente en fruit per leerling per week. Dit is mogelijk gemaakt middels een Europese subsidie. Tijdens deze periode zullen wij ook lessen verzorgen over groente en fruit. Hiermee dragen wij bij aan de gezondheid van onze kinderen.

Elke donderdag ontvangen wij als school een nieuwsbrief met informatie over de groente en het fruit voor de komende week en in welke volgorde we deze het beste kunnen eten. Als school vinden we het belangrijk om het goede voorbeeld te geven. Daarbij hoort ook het voorbeeld geven als het gaat om gezonde tussendoortjes.

Wat betekent dit in de praktijk?

• Op elke maandag wordt het fruit geleverd;
  • Op woensdag, donderdag en vrijdag ontvangen de kinderen een lekker stuk fruit of groente;
  • Op maandag en dinsdag zorgt u zelf voor het tussendoortje, bij voorkeur iets gezonds;
  • Mijn kind lust geen groente of fruit! Geen probleem. Zorgt u dan zelf voor een gezond tussendoortje?
  • Mijn kind lust niet het aangeboden stuk groente of fruit op een specifieke dag! Geen probleem. Er zijn veel verschillende soorten groenten en fruit voorhanden. Dan pakken we iets wat het kind wel lust. Iets proberen wat je nog nooit hebt gegeten, dat proberen we natuurlijk wel te stimuleren.

De fruitploeg

De fruitploeg zijn ouders die helpen met het snijden en uitdelen van het fruit. Meester Martien is de coördinator van dit project. Het zou fantastisch zijn als er ouders zijn die kunnen helpen met het klaarmaken en verspreiden van het fruit. Naast de bekende appels, bananen en peren (uitdelen) zal er zo af en toe ook fruit moeten worden klaargemaakt. Wie zou het leuk vinden om hierbij te assisteren? Op de donderdag kunnen we nog vrijwilligers gebruiken. Geschat wordt dat de investering in tijd rond de 45 minuten ligt (09.45 – 10.30 uur). Lijkt u dit leuk, stuur dan direct een mail naar klinket@primas-scholengroep.nl.